پنج‌شنبه, 22 شهريور 1403
عنوان گروه خبري / پورتال خبری آبفای گلستان .
  • ساعت : ۰۶:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 27
  • کد خبر : ۱۰۲۰۸
بهره مندی ۸۳ هزار گلستانی از مزایای طرح‌های آب و فاضلاب در هفته دولت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۸۳ هزار نفر از جمعیت این استان از مزایای طرح‌های آماده افتتاح آب و فاضلاب در ایام هفته دولت بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۸۳ هزار نفر از جمعیت این استان از مزایای طرح‌های آماده افتتاح آب و فاضلاب در ایام هفته دولت بهره مند می شوند.

ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: طرح‌های آب و فاضلاب آماده بهره‌برداری در ۱۳ شهر و ۲۸ روستای استان بوده که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی حفر و تجهیز ۱۳ حلقه چاه آب آشامیدنی، ساخت هفت باب مخزن با ظرفیت یکهزار و ۱۲۵ مترمکعب، ایجاد ۴۲ کیلومتر خط انتقال، ایجاد ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت سه ایستگاه پمپاژ و بهسازی سه دهنه چشمه از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری شرکت برشمرد.

رحیمی ادامه داد: علاوه بر این، عملیات اجرایی حفر و تجهیز یک حلقه چاه، ساخت هشت مخزن با ظرفیت چهار هزار و ۵۸۰ متر مکعب، ایجاد هفت کیلومتر خط انتقال، ساخت ۲ ایستگاه پمپاژ در سه شهر و ۱۹ روستا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ با اجرای این طرح‌ها حدود ۲۰ هزار نفر از هم استانی‌ها از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزه آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: این شرکت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب استان استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بازچرخانی فاضلاب در استان آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است.

به گفته رحیمی؛ اکنون مجتمع پتروشیمی گلستان برای تامین آب موردنیاز خود برای تولید، آماده سرمایه‌گذاری برای بازچرخانی فاضلاب شهر گرگان است.

تفاهم‌نامه تامین آب آشامیدنی در روستاها

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان گفت: اکنون ۲ تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان منعقد شده است.

به گفته وی؛ ۱۵۰ روستای استان در فصل تابستان با تنش آبی مواجهه بوده که مصارف ساکنان آن با منابع تولید آب آشامیدنی همخوانی ندارد.

رحیمی از حفر و تجهیز ۱۰۰ حلقه چاه آب آشامیدنی، بازسازی ۵۷۰ حلقه چاه آب آشامیدنی، ساخت بیس از ۲۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب آشامیدنی. ساخت ۲۲ ایستگاه پمپاژ را از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان در ۳ سال اخیر دانست.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0